Wyjaśnienia

CAŁA TREŚĆ ( OPRÓCZ ZDJĘĆ ) NALEŻY DO KOCICH PLEMION. ZAKAZUJE SIĘ KOPIOWANIA ZAWARTEJ TUTAJ TREŚCI. DZIĘKUJEMY!


,,Wyjaśnienia" odpowiedzą na wszystkie twoje pytania. Jeśli wcześniej nie czytałeś serii "Wojownicy" Erin Hunter i nie wiesz, jak może to wyglądać, znalazłeś się w odpowiednim miejscu. Tutaj dowiesz się wszystkiego, począwszy od zgromadzeń klanów, kończąc na wyprawie do Gwiezdnego Kamienia.

Fantastyka? Tak. Witaj w SF!
Świat, w którym żyją nasi bohaterzy jest fantastyczny, co oznacza że wszystko jest w nim możliwe. Nie wszystkie zwierzęta są magiczne. Sam świat wygląda ogółem realnie, choć w jego wnętrzu kryje się pełno tej energii. Pamiętajmy jednak, aby nie nadużywać magicznych mocy. Każdy kot to także zwykły drapieżnik, mający na celu obronę swojej ojczyzny.
W świecie naszych dzikich kotów istnieją dwie pory roku trwające po 6 miesięcy - Pora sucha ( lato ) i Pora deszczowa ( odpowiednik zimy, śnieg występuje tylko w Plemieniu Północy. Ogólnie jest wtedy zimno, maksymalnie do -5 stopni ).
Czym są Plemiona?
Plemiona to inaczej klany, grupy różnych gatunków kotów, które walczą za swój dom. Plemiona mają do siebie różne nastawienia - załóżmy, klany A i B są do siebie wrogo nastawione, z powodu prawdopodobnej nielegalnej kradzieży zwierzyny, a klany C i D mają sojusz i będą razem walczyć w przypadku wojny. 
Wszystkie cztery plemiona spotykają się przy nieoficjalnym terytorium spornym.
Kodeks Wojownika
Każdy wojownik musi przestrzegać pewnego kodeksu, a mianowicie Kodeksu Wojownika. Składa się on z 11 zasad. Jak powyżej - nasza postać może łamać kodeks, nawet nadmiernie, jednak kota spotka kara.
~
Broń swoje Plemię, nawet za najwyższą stawkę.
Nie poluj na terenach innych Plemion.
Starszyzna i kocięta mają pierwszeństwo - wpierw oni jedzą.
Szanuj zwierzynę - została podarowana przez Plemię Gwiazdy.
Kocię, aby zostać uczniem sześć księżyców musi skończyć.
Nowy wojownik ceremonię przejść musi - musi odbyć nocne czuwanie.
Zastępca zostaje liderem po śmierci poprzedniego lidera.
Nowy zastępca musi zostać wybrany jak najszybciej od śmierci poprzednika.
Słowo przywódcy to prawo. Każdy kot musi je posłuchać.
Wojownik musi codziennie oznaczyć teren, i przegonić każdego nieprzyjaciela.
Nie zostawiaj na pastwę losu kocięcia, nawet jeśli jest ono z innego klanu. Ma prawo otrzymać opiekę.
~
Kodeks Medyka
Tak, istnieje również takie coś, jak Kodeks Medyka. Wszyscy wiemy, kogo dotyczy, więc przejdźmy do sedna.
~
Medycy nie mogą być w związku, ani mieć dzieci.
Medycy mogą wycofać się ze stanowiska tylko wtedy, kiedy ich uczeń jest na to gotowy.
Medycy dzielą swe sny jedynie z Plemieniem Gwiazdy, natomiast rozmawiają o nich tylko z liderem.
~

Wiara.
Każde Plemię wierzy w Plemię Gwiazdy ( inaczej Plemię Gwiazd, Plemię Nieskończonego Polowania ) oraz w Plemię Nicości ( inaczej Miejsce, gdzie brak gwiazd ). Do pierwszego trafiają koty, które dobrze służyły swojemu klanowi, a do drugiego te koty, które nadmiernie łamały kodeks wojownika. Pamiętajmy, że nasza postać może złamać kodeks raz, czy dwa, ale tak czy siak zostanie ukarana :P Więcej o Wierze tutaj.

Zgromadzenia Plemion.
Zgromadzenia wyglądają w dany sposób: zostaje stworzony post "Zgromadzenie". W tymże poście podane są zasady, a na samym dole - czat. Nie taki zwykły czat, czat RPG. Oznacza to, że gdy korzystamy z shoutboxa, piszemy własną postacią. 
Przykładowa rozmowa:
Brzozowa Łapa: Cześć. *uśmiecha się lekko do kocura z Plemienia Wschodu*
Lamparcia Łapa: Cześć... *mruknął i odwrócił wzrok od kotki*
Na zgromadzenia mogą chodzić koty powyżej 6 księżyców.
Zgromadzenia Medyków.
Na takie zgromadzenia przychodzą tylko medycy klanów. Również polegają na czacie RPG. Podczas spotkań mogą dzielić się znakami oraz przepowiedniami, jakie otrzymali od Plemienia Gwiazdy. Akcja zgromadzenia rozgrywa się w Gwiezdnej Jaskini.
Hierarchia.
Najwyższą rangą w plemieniu jest lider. Udaje się na zgromadzenia z innymi liderami, kontaktuje się z Plemieniem Gwiazdy, przybywa do Gwiezdnego Kamienia oraz razem z zastępcą ( niższą rangą ) rozdaje obowiązki kotom. 
Kolejną rangą jest zastępca. Pomaga liderowi w obowiązkach, zastępuje go w czasie zgromadzeń. Typowa prawa ręka. 
Następna ranga - medyk. Leczy koty z klanu, kontaktuje się z Plemieniem Gwiazdy, chodzi na zgromadzenia Medyków, pomaga liderowi w sprawach przepowiedni itp. Typowy szaman.
Niższa, popularna ranga to wojownik. Poluje dla grupy, walczy podczas bitew, chodzi na zgromadzenia plemion.
Następnie - karmicielka. Są to kotki-wojowniczki, które przebywają w żłobku podczas ciąży, lub pozostają przy tym stanowisku już na stałe.
Jedna z najniższych rang - uczeń. Uczą się od wojowników kodeksu, polowania, walki, wszystkich przydatnych umiejętności. Uczeń medyka natomiast przede wszystkim wdraża się w tajemnice ziół, technik leczenia, rozpoznawania znaków Plemienia Gwiazdy.
Najniższe rangi - starsi i kocięta. Kocięta to koty w wieku poniżej 6 księżyców, mieszkające w żłobku z karmicielkami. Starsi to osobniki, które nie walczą ani nie polują samodzielnie ze względu na ich wiek. Śpią w legowisku starszych.
Opowiadania, czyli co i jak.
Opowiadania muszą mieć ponad 250 słów. Proszę, starajcie się wszystko dokładnie opisywać, nie np.:
Obudziłam się dzisiaj wcześnie rano. Wstałam i poszłam na polowanie. Kiedy wróciłam, oddałam swoją zdobycz chorej starszej.
Nie lepiej byłoby napisać tak?:
Otworzyłam swoje ślepia. Obudziły mnie jasne promyki słońca. 
- Jaki piękny dzień... - uśmiechnęłam się, podniosłam swoje ciężkie ciało i zaczęłam się szybko myć. Musiałam dziś wyjść na polowanie, a może nawet na patrol? Zobaczymy. [...] Przyspieszyłam tempa. Przede mną ukazały się pojedyncze drzewa, a później było ich coraz więcej i... Można powiedzieć, że jestem w lesie. Ogółem, sporo drzew zostało powalonych przez ostatnią pogodę. Wiatr nie dawał nam żyć. Intuicyjnie wyostrzyłam swoje zmysły, aby wytropić i zabić zwierzę. Wyczułam królika. Potencjalnego, gdyż był to zapewne samiec, z ogromną ilością tłuszczu. Taką zdobycz da się wyczuć na odległość! [...] Skoczyłam i zabiłam dwoma niezbędnymi ruchami królika. Zawsze mogłam skorzystać ze swoich mocy, lecz pomyślałam, że warto byłoby użyć je kiedy indziej. Podniosłam zwierzynę i zaczęłam iść przed siebie. Obóz był na szczęście blisko, więc pół godziny później znalazłam się obok ogromnego stosu zwierzyny. Postanowiłam jednak, że podaruję królika pewnej chorej starszej, jednej z najstarszych w plemieniu. 
Wiadome, że opowiadanie powinno być dłuższe, ale pominęłam parę fragmentów, aby pokazać, jak moim zdaniem powinno wyglądać dobre opowiadanie. Nie musi być to mega dokładnie napisane, ale sądzę, że opowieść powinna być na tyle opisana, żeby podczas czytania można było się wczuć w rolę Twojej postaci.
Wyprawa do Gwiezdnego Kamienia.
Do Gwiezdnego Kamienia udają się tylko liderzy, przeprawiając się przez inne Plemiona ( legalnie ) lub przechodząc długą drogę od obozu. Gwiezdny Kamień znajduje się w Gwiezdnej Jaskini, w Górach Rosant w Plemieniu Zachodu. Lider powinien chodzić do tego miejsca przynajmniej co dwa miesiące, aby otrzymać nową przepowiednię, wskazówkę dotyczącą prowadzenia Plemienia itp.
Taką wyprawę opisujemy w opowiadaniu. Opowieść powinna wynosić minimum 250 słów, czyli tyle samo, ile przy normalnej.
Kot powinien wyjść wcześnie rano, bez żadnych konsultacji z innymi. Jeśli nie jest z Plemienia Zachodu, musi przejść przez jego tereny, aby dotrzeć do Gór Rosant. Następnie wchodzi do środka w całkowitym milczeniu. Kiedy ujrzy Gwiezdny Kamień, układa się obok niego i zasypia. Później opisujemy sen i drogę powrotną.
Lider, który ma zostać liderem, wybiera się w to miejsce tak samo jak oficjalny lider, lecz jego sen musi wyglądać w ten sposób, że jego bliscy zmarli podarują mu 9 żyć lidera, o których więcej niżej.
Kociaki i Związki.
Kocięta to koty poniżej sześciu księżyców. Zamieszkują przez 6 księżyców żłobek, w którym opiekują się nimi matki, czyli karmicielki. Rzecz jasna, można nimi pisać opowiadania.
Koty w jednym plemieniu mogą być razem i mieć kociaki. Miot składa się od 1 do 6 kociąt. O jego liczbie decyduje administracja. Ciąża u kotki trwa realne dwa tygodnie. Jeśli postać będzie miała więcej niż trzy kocięta z miocie, ma możliwość niektóre z nich oddać innemu członkowi bloga, który będzie nimi sterował.
Istnieje również możliwość związku kotów z różnych klanów, jednak grozi to wygnaniem z plemienia. W tym przypadku postacie zostają samotnikami. Zawsze będą mogli dołączyć do którejś z grup, lecz koty będą musiały zapracować na akceptację innych i udowodnić, że są lojalni wobec klanu.
Postarzanie.
Dorosłe koty w plemionach są postarzane o 10 księżyców co dwa miesiące. Oznacza to, że jeśli nasza postać ma 42 księżyce, za dwa miesiące będzie miała 52 księżyce.
Natomiast kocięta są postarzane co miesiąc o 5 księżyców. Gdy mają 6 księżyców, stają się uczniami. 
Uczniowie również postarzają się co miesiąc o 6 księżyców. W wieku 18 księżyców kończą naukę i zostają mianowani na wojowników.
Trening Ucznia.
Uczniowie by zostać w przyszłości wojownikami muszą przejść trening, podczas którego nauczą się polować, walczyć itp. Trening polega na napisaniu opowiadania powyżej 150 słów. W ciągu trzech realnych miesięcy ( czyli 18 księżyców ) powinno być napisanych 18 opowiadań dotyczących treningu. Oznacza to, że w każdym miesiącu musi być napisanych 6 opowiadań z etykietą "Trening [Imię Kota]". Ale, ale. Ponieważ ogólnie jest nas wszystkich mało, nie musimy tego przestrzegać. Ważne, aby było choć 2 takie opowiadania w miesiącu. Reszta pozostaje bez zmian.
Takie opowiadania powinny zawierać:
  • Naukę walki
  • Naukę polowania
  • Naukę przetrwania
  • Naukę magii
Obowiązki ucznia.
Uczniowie oprócz treningów mają również swoje obowiązki. Mogą się pojawiać w opowiadaniach, lecz nie muszą. Warto jednak byłoby opisać, co nasza młoda postać robi prócz codziennych przygód i treningów, prawda? 
Obowiązki ucznia:
  • Uczęszczanie na patrole
  • Opieka nad starszyzną i karmicielkami ( wyciąganie kleszczy, zmienianie legowisk)
  • Polowanie dla klanu
  • Pomoc wojownikom
  • Chodzenie na Zgromadzenia
  • Obrona klanu
  • Chodzenie na treningi
Uczniowie medyków również mają swoje obowiązki. 
  • Zbieranie ziół ze swoim mentorem
  • Pomaganie mentorowi przy leczeniu kotów
  • Samodzielne leczenie kotów
  • Chodzenie na Zgromadzenia 
  • Chodzenie na Zgromadzenia Medyków
Obowiązki wojownika.
Wojownicy mają swoje obowiązki, które muszą wypełniać na co dzień. 
Są to:
  • Patrolowanie terenów ( chodzenie na patrole )
  • Polowanie dla Plemienia
  • Zbieranie zapasów ( przed Porą Suchą )
  • Chodzenie na Zgromadzenia
  • Opieka nad starszyzną ( za karę, normalnie tego wojownik nie robi )
  • Pomaganie innym w codziennych obowiązkach 
  • Obrona klanu 
  • Szkolenie uczniów
Obowiązki medyka i o nim parę słów.
Ha, myślicie że medycy sobie nic nie robią, prócz słuchania przepowiedni Plemienia Gwiazdy i leczenia kotów? W takim razie się mylicie.
Obowiązki medyka:

  • Leczenie kotów
  • Dzielenie snów z Plemieniem Gwiazdy ( samotne chodzenie do Gwiezdnego Kamienia )
  • Konsultacje z liderem ( wymiana znaków od Plemienia Gwiazdy, itp. )
  • Chodzenie na zgromadzenia medyków
  • Chodzenie na zgromadzenia plemion
  • Szkolenie ucznia medyka
  • Zbieranie zapasów ziół
Medycy i uczniowie posiadają swoje levele, które zmieniają się z czasem.
Uczeń ( 6 księżyców ): Level 1
Uczeń ( 12 księżyców ): Level 2
Uczeń ( 18 księżyców ): Level 3
Medyk ( 24 księżyce ): Level 4 - wtedy medyk staje się prawdziwym medykiem.
Medyk ( 30 księżyców ): Level 5 - ostatni.
Oczywiście, jeśli nasza postać dołącza w wieku np. 13 księżyców nadal ma level 2.

Żywioły i Moce.
Każdy kot ma swój żywioł i moce. Żywioły odkrywa się zazwyczaj w wieku 12 księżyców, a wszystkie moce dopiero w wieku 18 księżyców. Przez ten okres uczniowie zapoznają się ze swoimi darami i nadnaturalnymi umiejętnościami, które wykorzystają w czasie walki i nie tylko.
Żywiołów może być wiele - tu ich ilość jest nielimitowana, więc można wymyślać od woli do woli, byle byłyby z sensem.
Takimi głównymi żywiołami w Plemionach są:

  • Żywioł Ognia - przykłady mocy: ognista strzała ( ranienie podpaloną strzałą ), wichura śmierci ( tworzenie ognistej wichury, która zabija i rani wszystko, co stanie na jej drodze )
  • Żywioł Wody - przykłady mocy: wodny smok ( tworzenie smoka z wody, który zieje wodą i powoduje powódź ), błękitna spirala ( pochłanianie wszystkiego przez spiralę wodną )
  • Żywioł Ziemi - przykłady mocy: ciernista pułapka ( z ziemi wyrastają ogromne rośliny, które atakują wroga i duszą go przez dwie minuty )
  • Żywioł Powietrza - przykłady mocy: ostra wichura ( tworzenie wichury, która wysysa całą energię z przeciwnika )
  • Żywioł Ciemności - przykłady mocy: ciemny lew ( ogromny, czarny lew atakujący przeciwnika z ogromną siłą )
  • Żywioł Światła - przykłady mocy: świetlista wataha ( wilki z oślepiająco jasnym futrem, które atakują zaciekle przeciwnika, rażąc go swoimi promieniami )
  • Żywioł Śmierci - przykłady mocy: strzała śmierci ( strzała, która zabija wroga za jednym zamachem )   | ( jedynie za pozwoleniem głównej adminki )
  • Żywioł Życia - przykłady mocy: imbirowe spojrzenie ( kotu na chwilę zmieniają się oczy, które ożywiają wybranego, zmarłego kota )  | ( jedynie za pozwoleniem głównej adminki )
Pamiętajmy, żebyśmy nie przesadzali z umiejętnościami naszej postaci. Moce powinny mieć minimum jedną wadę. Można napisać, że postać rzadko jej używa, lub nie za bardzo potrafi ją kontrolować.
Uwaga! Jeśli nasza postać chce zabić inną postać za pomocą np. strzały śmierci, musi się zapytać właściciela kota o zgodę.
9 żyć Lidera.
Liderzy Plemion mają podarowane 9 żyć od swoich bliskich zmarłych, którzy są w Plemieniu Gwiazdy. Gdy umrą, wykorzystują kolejne i tak do ostatniego życia. Kiedy kot kończy ostatni żywot, umiera już na zawsze.
Życie codzienne.
Codziennie rano, wszystkie koty budzą się ze snu. Mentorzy wychodzą ze swoimi uczniami na trening, zastępca ustala wszystkie patrole ( ranne, południowe, popołudniowe, wieczorne, nocne, uczestnictwo maksymalnie czterech kotów ). Następnie wybrane koty wyruszają na ranny patrol. Koty, które zostają w obozie ( oprócz kociąt, starszych i królowych ) wychodzą na polowania, pomagają starszym, zajmują się w razie potrzeby kociętami, odpoczywają, mają czas dla siebie ( przemyślenia, itp. ). W południe, koty wychodzą na patrol. Wtedy zazwyczaj większość uczniów kończy trening, a niektórzy idą na południowy patrol. Popołudniu kolejne koty wychodzą na patrol, natomiast spora ilość kotów wychodzi na wspólne polowania, by przynieść coś do klanowego stosu pożywienia. Na wieczór na patrol wychodzi  bardzo niewielka ilość, kotów, zazwyczaj dwa osobniki. Wieczór to czas na pożywienie i tak zwane "Dzielenie Języków". Chodzi w tym o przekazywanie sobie różnych wieści, historii, czyli spędzanie wspólnego czasu. W nocy wszystkie koty śpią, tylko niektóre wychodzą na nocny patrol.


Jeśli czegoś nie rozumiesz, pisz tutaj w komentarzach lub napisz do adminki aleks! c:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz